Anmäl dig som funktionär!

Vi behöver din hjälp som funktionär under FH-DCE Super Rally® 2022, Lundegårds camping, Öland!

Att jobba som funktionär under FH-DCE Super Rally® 2022 är jättekul! Du blir delaktigt i ett härligt crew team som får förmånen att rå om och ta hand om FH-DCE Super Rallyts® besökare. Anmäl dig som funktionär och var med om ett fantastiskt arrangemang!

Träffen börjar den 1 juni kl. 12:00 och slutar på söndag 5 juni kl. 15:00.

Vi har ett stort arrangemang framför oss och behöver många som kan hjälpa till. Det är inom flera områden, men framför allt entrén/exit, campingområdet, Super Rally-butiken och informationen. Övriga områden är sjukvård, backstage (med musiken) och MC-utställningen som ska vara under fredagen.

Vad som gäller:

Vi vill helst att ni kan arbeta 4 stycken 4-timmarspass under de här 5 dagarna som träffen är, om du gör det så får du fri entré till FH-DCE Super Rally®, en exklusiv crew-tröja samt mat på ditt arbetspass.

Naturligtvis kan du arbeta färre pass också, all hjälp vi kan få är välkommet men då får du inte fri entré till FH-DCE Super Rally®, exklusiv crew-tröja samt mat.   

Vi är också i behov av personal som kommer redan på tisdag till förberedelser inför ”Grand Opening” på onsdag 1 juni klockan 12:00 då grindarna öppnas.

Vi kommer dessutom ha ett speciellt campingområde för dig som funktionär om du så önskar att bo där.

Krav är att ni ska vara nyktra under arbetspassen, en fördel är också om ni kan engelska.

Arbetspassen är enligt:

Kl. 00:00 – 04:00 (nattpass)
Kl. 04:00 – 08:00 (nattpass)
Kl. 08:00 – 12:00
Kl. 12:00 – 16:00
Kl. 16:00 – 20:00
Kl. 20:00 – 24:00

Om ni ställer upp och arbetar fyra pass får ni:

  • Fri entré till FH-DCE Super Rally®
  • En exklusiv framtagen tröja för dig som funktionär!
  • En matbiljett per pass
  • Möjlighet att bo på funktionärscampingen

Arbetsområden:

1. Entrén – Insläpp och utfart

I entréområdet kommer det bli mycket hojåkare som kommer på onsdag och torsdag tror vi. Det brukar vara ett stort tryck på insläppet de första dagarna. Man kommer att arbeta i grupper, och det kommer vara många fållor att styra upp gästerna som anländer. Här är det tacksamt om man varit med förr och om man har lite språkkunskaper.

2. Campingområdena

Det kommer finnas en camping för klubbar med större tält, typ armétält, samt de stora områdena för övriga tält. Det kommer behövas funktionärer till bägge områdena naturligtvis. Vi kommer inte tillåta att följebilar med utrustning körs in på området, utan det blir omlastning till släpkärror som tar in utrustningen, om det behövs. För övrigt är det funktionen som campingvärd, det vill säga se till att våra gäster har det bra och kan hjälpa till med lite allt möjligt som kan behövas på en MC-camp.

3. Merchshoppen

Vi kommer ha en shop för försäljning av FH-DCE Super Rally® kläder. Där brukar det också vara ganska stor arbetsbelastning. Här behövs lite olika funktioner förutom att ta betalt. Det ska packas upp och fyllas på, samt packas ner när det är slut. Om det finns något kvar.

4. Information/Help Desk

Här kan alla möjliga frågeställningar dyka upp som man ska ta reda på. Har man språkkunskaper är det ett plus. Informationen kommer vara bemannad dygnet runt.

5. Sjukvård

Vi kommer ha ett eget sjukvårdsteam. Framför allt gällande Första Hjälpen och man kommer ha kontakt med räddningstjänsten. Sjukvård och information kommer att finnas i samma hus vid entrén. Även här kommer det vara öppet dygnet runt.

6. Backstage

Att vara behjälplig bakom musikscenerna. Information till banden, bära instrument med mera, se till att inga obehöriga kommer in bakom scenerna med mera. Där kommer musikansvarig ansvara för arbetstiderna som mest kommer vara kvällstid.

7 Big Twin Bike Show - MC utställningen

På fredagen kommer det vara utställning på eventområdet av H-D som Big Twin håller i. Det behövs inte så många funktionärer hit. Anmäl er till något annat område också.

Vad väntar du på? ANMÄL DIG HÄR...

Ett riktigt stort tack på förhand för att du vill vara med och hjälpa till att anordna FH-DCE Super Rally® .

För mer information mejla gärna till Träffgeneralen Birgitta ”Gittan”;
info@superrally.se eller ring 073-334 38 38 under kvällstid